Food for slimming belly

برنامه لاغری

برنامه لاغری

برنامه لاغری: نکات مهم برای داشتن برنامه لاغری مفید:

  • روزانه حداقل ۶ – ۸ لیوان آب بنوشید.
  • هر لقمه را حداقل ۱۰ بار بجوید سپس قورت دهید.
  • تنها مجاز به وزن کردن خود هر ۲ هفته یکبار می باشید.
  • وعده های غذایی را در پیش دستی و با چنگال کوچک میل کنید.
  • تا ۳۰ دقیقه پس از صرف غذا از خوابیدن و استراحت خوددداری کنید.
  • به جای ۱ لیوان شیر می توانید ۱ لیوان دوغ یا ۱ لیوان ماست کم چرب میل کنید.
  • روی سالاد خود می توانید ۱ قاشق چایخوری آبلیمو یا روغن زیتون یا سرکه اضافه کنید.
  • می توانید گوشت یا مرغ را جایگزین کوفته و دلمه نمایید.
  • حتما تمام وعده های غذایی را میل کنید تا کاهش وزن سریع تری داشته باشید.
  • می توانید در کنار گوشت یا مرغ از ۲ قاشق غذاخوری آب خورشت نیز استفاده کنید.
  • در این رژیم لاغری شما هفته ای ۱ تا ۳ کیلوگرم بسته به اضافه وزن تان کم می کنید.

 

 

 

Slimming program

 

 

 

غذاهای آزاد برنامه لاغری:

هویج ، خیار ، گوجه فرنگی ، قارچ ، کلم ، گل کلم ، کاهو ، شلغم ، سبزی خوردن و انواع سبزیجات خام آزاد است.

غذاهای ممنوع برنامه لاغری:

بستنی ، کره ، خامه ، پفک ، چیپس ، تنقلات ، شیرینی ، آجیل و …

ورزش مخصوص برنامه لاغری :

شکم خود را تو بکشید و به مدت ۷ دقیقه راه بروید ، این ورزش را روزی ۳ بار باید انجام دهید.

به خودت ایمان داشته باش:

 وقتی در مورد یک موضوع (مثلا اینکه « چقدر من چاق هستم» ، و یا این که « من اصلا نمی توانم لاغر بشوم » ) فکر می کنیم ، کم کم در ذهن ما ملکه شده و تبدیل به یک عادت فکری می شود و فراموش نکنید که : عادت فکری یعنی باور، یعنی دیگر به درست و غلط بودنش فکر نمی کنیم و مستقیم می رویم سر اصل مطلب . اصل مطلب یعنی این که ما یک بار برای همیشه آن فکر را در ذهن خود مثبت ثبت کرده ایم و قبول کرده ایم که قابل تغییر نیست .

این همان سدی است که وقتی می خواید لاغر بشوید جلوی شما را می گیرد. احتمالا تا الان چند باری برای لاغر شدن تلاش کرده اید اما نتیجه نگرفته اید.

 

 

Slimming program

 

 

نکات ذهنی در برنامه لاغری:

خودتان را گول بزنید:

بله ، درست متوجه شدید ، باید ذهنتان را گول  بزنید. در هنگام غذا خوردن از بشقاب های کوچک استفاده کنید و هربار که لقمه ای را در دهانتان می گذارید ،آن را خوب بجوید . این کارها باعث می شوند که ذهن شما خیلی سریع دستور سیری را صادرکند و میل شما به غذا خوردن کم شود .

 

 

 

Slimming program

 

 

 

 نکات ورزشی برنامه لاغری:

انجام یک سری فعالیت ها به همراه رعایت بهترین رژیم لاغری است. در طول این مدت که شما در حال رژیم گرفتن هستید و طبق برنامه لاغری خود پیش می روید موظف هستید هر روز ده بار و هر بار به مدت ۵ دقیقه شکم خود را به داخل فرو ببرید. شاید به نظرتان بی فایده و خنده دار بیاید اما غفلت نکنید و این کار را انجام دهید .

  • فعالیت بعدی که باید انجام بدهید این است. هر روز ،  شکم خورد را به مدت ۱۰ دقیقه  با روغن زیتون و یا کرم آلوئه ورا مالش دهید.

این کار را تا زمانی انجام دهید که در ناحیه شکم و پهلویتان احساس داغ شدن کنید . سپس دور شکم و پهلویتان را با یک پارچه تمیز، محکم ببندید ( تاجایی که اذیت نشوید ). بعد از اینکار گن مناسب خود را بپوشید. اجازه دهید ۳ تا چهار ساعت بدن شما در چنین وضعیتی بماند . در طول این مدت باید ورزش کنید . می توانید پیاده روی کرده و یا برقصید . فعالیت های هوازی تاثیر بسیار مطلوبی روی کاهش وزن و سایز دارند .

نکات تغذیه ای برنامه لاغری:

چای سبز یکی از نوشیدنی های فوق العاده برای لاغر شدن است.

آن را به هیچ عنوان دست کم نگیرید . در طول روز سعی کنید ۲ مرتبه چای سبز  را به همراه هل و یا دارچین دم کرده و نوش جان کنید . بهتر است یک فنجان را هنگام صبحانه و یک فنجان را بعد از ظهر ( بین ساعت ۴ تا ۶ ) میل کنید . چای سبز علاوه بر تاثیری که روی لاغر کردن دارد ، آرامش بخش نیز هست .

روغن جامد و روغن حیوانی را از لیست روغن های خود کنار بگذارید.

البته اگر واقعا تمایل دارید لاغر شوید ! اماسوال اینجاست برای سرخ کردن چه چیزی را می توان استفاده کرد ؟ به منظور سرخ کردن می توانید از روغن های کنجد و ذرت و برای سرو غذا می توانید از روغن زیتون استفاده کنید .

 

 

Slimming program

 

 

 

میان وعده ها نقش مهمی در چاق شدن دارند:

معمولا بین هر وعده اصلی، بدن احساس گرسنگی کرده و به دنبال یک منبع برای جذب انرژی لازم می گردد . شما دو راه دارید. اولین راه که خوردن تنقلات است و در نهایت منجر به چاقی می شود. راه دوم خوردن سبزیجات و میوه هاست . سبزیجات و میوه ها به دلیل داشتن فیبر بالا ، باعث می شوند شخص به سرعت احساس گرسنگی را فراموش کرده و همچنین به دلیل نداشتن چربی و کالری بالا ، به هیچ عنوان باعث چاق شدن نمی شوند.

فیبرهای موجود در سبزیجات و حبوبات از جذب چربی ها در روده جلوگیری می کنند. پس تا می توانید در میان وعده هایتان از کاهو ، کرفس ، خیار و … استفادده کنید .

مصرف هر گونه نوشیدنی که دارای شیرین کننده هستند را کنار بگذارید.

آبمیوه های کارخانه ای نیز جزو همین دسته هستند . سعی کنید از هر خوراکی ، طبیعی آن را مصرف کنید .

خب حالا می خواهیم موتور بدن را روشن کنیم. بهتر است کمی بنزین در آن ریخته و کبریت بزنیم. جالب است بدانید خوردن فلفل سیاه و فلفل قرمز ، زنجیبل ، زیره سبز ، سماق ، سیاه دانه ، دارچین ، زرد چوبه همین کار را با بدنیتان می کند.

مصرف ادویه های ذکر شده در طول روز سوخت و ساز بدنتان را بالا برده و کمک می کنند که چربی های اضافه در بدن حذف شوند . یادتان باشد در هیچ کاری افراط نکنید. درست است که مصرف ادویه ها به چربی سوزی کمک می کنند اما مصرف زیادشان کار درستی نیست و عوارض خواهد داشت.

برنامه رژیمی (کلیات):

• هر روز مجموعا یک لیوان شیر یا ماست، حتما میل کنید.
• سه نوبت در هفته و هر نوبت یک قاشق بزرگ روغن زیتون روی سالاد اضافه کنید.
• سهمیه روزانه مصرف قند ۵ حبه  باشد.
• یک حبه قند = ۶عدد توت = ۶عدد مویز = ۲  عدد پولکی = ۱۲ عدد کشمش
• ۲ حبه قند =۱ عدد خرما
• ۳ حبه قند =۱ شکلات کوچک

 

 

 

 

Slimming program

 

 

 

صبحانه:

یک کف دست نان + یک قاشق مرباخوری عسل یا مربا + ۳۰ گرم پنیر + یک استکان چای شیرین
یک کف دست نان = ۳۰ گرم نان = ۲۰ گرم نان خشک = ۵ عدد بیسکوئیت متوسط = ۲ عدد بیسکوئیت مادر = ۲ عدد شیرینی زبان کوچک = ۳ عدد بیسکوئیت ساقه طلایی
ساعت ۱۰ صبح: چای + یک عدد میوه

قبل از نهار: دو لیوان آب + یک عدد سیب با پوست

 

 

نهار:

شنبه: یک کف دست نان + سالاد + یک عدد دلمه یا یک عدد کوفته
یکشنبه: یک کفگیر برنج + سالاد + یک قطعه متوسط مرغ یا ماهی
دوشنبه: یک کف دست نان + سالاد + یک عدد کتلت یا معادل آن کوکو
سه شنبه: یک کفگیر برنج + سالاد + گوشت خورشت متوسط یا یک سیخ  کباب برگ
چهارشنبه: یک کف دست نان + سالاد + سه چهارم سیخ کباب  برگ یا ۲ عدد تخم مرغ
پنج شنبه: یک کفگیر برنج + سالاد + یک قطعه متوسط مرغ یا یک و نیم کفگیر عدس پلو
جمعه: یک کف دست نان + سالاد + یک قطعه کوچک مرغ یا ماهی
عصرانه چای + یک عدد میوه

 

 

Slimming program

 

 

 

شام:

شنبه: یک کف دست نان + یک قاشق غذاخوری سالاد الویه
یکشنبه: یک کف دست نان + ۳۰ گرم پنیر + ۳ عدد گردو
دوشنبه: یک کف دست نان + سالاد + یک قطعه کوچک ماهی یا مرغ
سه شنبه: نصف پیتزا یا (۳ سیخ جگر + یک نان ساندویچی) + سالاد
چهارشنبه: دوسوم لیوان عدس پخته یا یک لیوان شیر + ۲ عدد نان سوخاری
پنجشنبه: دوسوم لیوان لوبیا چیتی پخته یا سوپ جو + سالاد
جمعه: ۳ عدد سیب زمینی متوسط + سالاد یا دو عدد لبو متوسط +  سالاد

 

جایگزینی برای شام: می توان بجای همه شامها، یک لیوان شیر + دو عدد نان سوخاری یا نان و پنیر و هندوانه یا نان و پنیر و انگور یا نان و ماست و خیار یا بورانی اسفناج با همان اندازه نان استفاده گردد.

۱گر سابقه ناراحتی معده ندارید، حتما ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو به آب ناشتا اضافه کنید.
• روی سالاد می توانید آب لیمو، سرکه استفاده کنید و از مایونز خودداری کنید.
• می توانید به جای یک عدد کوفته، دلمه، کوکو یک قطعه گوشت کوچک بخورید.

 

 

دکتر وفایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هشت =