The best way to lose weight

بهترین روش لاغری

بهترین روش لاغری

بهترین روش لاغری استفاده از برنامه ریزی دقیق و آگاهی می باشد. لاغری و تناسب اندام یکی از آرزوهای افراد چاق می باشد.  افزایش میزان کاهش وزن در آب کردن چربی شکم و پهلو موثر است. اگر با استفاده از یک رژیم لاغری مناسب وزن کم کنید، آن میزان کاهش وزن از کل بدن شما از جمله شکم و پهلو کم خواهد شد و در نهایت باعث راهای لاغری خواهد شد و همچنین یکی از بهترین روش لاغری و سالم ترین روش نیز می باشد.

 

 

 

The best way to lose weight

جایگزینی چربی سالم به چربی مضر از بهترین روش لاغری می باشد:

داشتن مقدار کمی چربی در رژیم غذایی روزانه مشکلی به وجود نمی آورد. اما باید نوع “اشباع شده” آن را که در غذا های حیوانی، روغن نارگیل، پالم و لبنیات پر چرب وجود دارد محدود کنید. فقط بخش خیلی کوچکی از رژیم غذایی خود را به این مواد غذایی اختصاص دهید. حتما به برچسب های تغذیه توجه کنید تا بدانید چقدر کالری و چه مقدار چربی مصرف می کنید. چربی مورد نیاز بدن را با چربی موجود در مواد غذایی گیاهی یا ماهی مانند ماهی سالمون، ماهی تن که سر شار از امگا ۳ هستند تامین کنید.

از استرس دوری کنید:

استرس باعث می شود که چربی و قند بیشتری بخورید و هورمون استرس یا کورتیزول می تواند چربی شکم را افزایش دهد. همچنین باعث می شود که شما کمتر بخوابید، کمتر ورزش کنید و الکل بیشتری بنوشید که همه ی این موارد می تواند باعث افزایش چربی شکم شود. مدیتیشن، ورزش، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه ی خود، یا روش های سالم دیگر می تواند به شما در کاهش استرس کمک کند.

 

 

The best way to lose weight

 

مصرف فیبر را به برنامه خود اضافه کنید:

اضافه کردن فیبر در برنامه لاغری یکی از بهترین روش لاغری می باشد چراکه مصرف فیبر محلول در رژیم غذایی، باعث جذب آب می شود و ژلی را تشکیل می دهد که عبور غذا از سیستم گوارش را آسان می کند. مطالعات نشان می دهد این نوع فیبر چون باعث می شوند شما به صورت طبیعی احساس سیری کنید باعث کاهش وزن می شود. همچنین ممکن است مقدار کالری که بدن از مواد غذایی جذب می کند را نیز کاهش دهد.

 رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی فیبر محلول به کاهش چربی شکم کمک می کند. مطالعات  انجام شده روی ۱۱۰۰ بزرگسال نشان می دهد  که افزایش هر ۱۰ گرم فیبر محلول، چربی شکم طی ۵ سال به میزان ۳٫۷ درصد کاهش می یابد. سعی کنید مصرف مواد غذایی با فیبر بالا را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. منابع عالی فیبر محلول شامل تخم کتان، نودل شیراتاکا، جوانه ی بروکسل، آووکادو، سبزی و توت سیاه است.

ورزش را فراموش نکنید:

تحقیقات نشان داده اند که ورزش سنگین و با شدت بالا مانند یک پیمایش ۳۰ ثانیه ای تند در میزان کاهش وزن بسیار موثراست. پس بهترین روش لاغری برای آب کردن شکم و پهلو و لاغری شکم این است که در بازه های زمانی کوتاه با شدت بالا تمرین کنید سپس کمی آرام تر استراحت کنید و دوباره آن را تکرار کنید.

نوشیدنی چربی سوز:

چای سبز یک نوشیدنی استثنایی سالم است. که شامل کافئین و آنتی اکسیدان است، که هر دو به نظر می رسد به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کنند.

 

 

 

 

The best way to lose weight

 

مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید:

کاهش مصرف کربوهیدرات می تواند به کاهش چربی شکم و پهلو کمک کند. رژیم های غذایی حاوی میزان  کربوهیدرات کم تر از  ۵۰ گرم در روز باعث کاهش وزن چربی شکم در افراد دارای اضافه وزن، افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک می شود. شما مجبور نیستید رژیم غذایی با کربوهیدرات کم را دنبال کنید.

برخی تحقیقات نشان می دهد که صرفا جایگزین کردن کربوهیدرات های تصفیه شده با کربوهیدرات های نشاسته ای بدون فراوری در رژیم غذایی خود  از بهترین روش لاغری می باشد و می تواند به بهبود متابولیک و کاهش چربی شکم کمک کند.

به حذف آبمیوه ها جدی فکر کنید:

اگر چه آبمیوه ویتامین ها و مواد معدنی را برای بدن فراهم می کند، اما مانند سودا و سایر نوشیدنی های شیرین دارای قند است. نوشیدن مقادیر زیاد آب میوه می تواند خطر افزایش چربی شکم را داشته باشد.

۲۴۸ گرم آب سیب غیر شیرین حاوی ۲۴ گرم شکر است که نیمی از آن فروکتوز است. برای کمک به کاهش چربی شکم و پهلو و لاغر شدن ناحیه میانی بدن، آب میوه را با آب جایگزین کنید، آب به همراه لیمو ترش بهترین گزینه است.

نوشابه معمولی، آبجو یا شراب هر کدام میزان کالری زیادی دارند. هنگام سفارش غذا و نوشیدنی حتما باید در نظر داشته باشید که هر کدام از این ها می توانند بر میزان چربی شکم بیافزایند. در ضمن لاغری شکم با داروهای گیاهی نیز موثر می باشد به طوری که برخی از انواع چای مثل چای سبز که در بالا توضیح داده شد، می توانند در لاغری شکم بسیار موثر باشند.

 

 

The best way to lose weight

از شیرینی های مصنوعی پرهیز کنید:

بسیاری از مردم قند را با شیرین کننده های مصنوعی جایگزین می کنند بر این باورند که این کار کالری را کاهش می دهد و باعث کاهش وزن می شود. منطقی به نظر می رسد. با این حال، مطالعات متعددی نتوانسته اند اثر مثبت بر کاهش وزن را با مصرف مصنوعی به جای شکر ساده نشان دهند.

در عوض، مطابق با مطالعات علمی، شیرین کننده های مصنوعی می توانند اشتها را افزایش دهند و میل را برای غذای شیرین حفط کند. و یک مطالعه مستقل اخیر نشان داد که با جایگزین کردن آب بجای شیرین کننده ها به زنان کمک می کند وزن را کاهش دهند، این می تواند به این دلیل باشد که بدن ترشح انسولین را در پیش بینی افزایش قند خون افزایش می دهد.

وقتی این اتفاق نمی افتد، کاهش قند خون و گرسنگی افزایش می یابد. این که آیا این زنجیره اتفاقات به طور منظم اتفاق می افتد، تا حدودی نامشخص است..علاوه بر این، شیرین کننده های مصنوعی می توانند اعتیاد به شیرینی را حفظ کنند و تمایل برای خوردن میان وعده ایجاد کند.

 

 

 

The best way to lose weight

 از خوردن میوه های پرقند پرهیز کنید:

این توصیه بحث برانگیز است چون میوه ها در حال حاضر دارای وضعیت سلامتی تقریبا جادویی هستند. ممکن است مردم فکر کنند همه ی میوه ها مقوی هستند اما متاسفانه همیشه اینطور نیست ، برخی میوه ها حاوی مقدار زیادی شکر هستند.

پنج وعده میوه در روز معادل مقدار قند در ۱۶ اونس نوشابه (۵۰۰ میلی لیتر)است. برخلاف آنچه بسیاری از مردم بر این باورند که قند بیشتر یا کم تر است (حدود ۵۰ % گلوکز، ۵۰ % فروکتوز).قند میوه ها می تواند سوختن چربی را کاهش دهد. این می تواند گرسنگی را افزایش دهد و کاهش وزن را کند کند. برای بهترین نتیجه، ازخوردن میوه اجتناب کرده و یا گاهی از آن لذت ببرید.

چند نکته مهم برای انجام بهترین روش لاغری:

  • هر شب خواب مشابهی داشته باشید. در دراز مدت، این به بدن کمک می کند که در آن زمان برای خوابیدن آماده شود.
  • بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر قهوه نخورید. فقط فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که زمان نیاز است تا بدن قهوه را ترک کند.
  • ورزش به موقع و به اندازه داشته باشید. فعالیت فیزیکی می تواند باعث شود که بهتر بخوابید و چندین ساعت پس از آن به خواب بروید.
  • هر روز ۱۵ دقیقه در معرض نور خورشید باشید. این برای ریتم شبانه روزی (ساعت بدن شما)خوب است.در نهایت، مطمئن شوید که اتاق خواب تان به اندازه کافی تاریک است و در دمای مطلوب است.

 

دکتر وفایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =